راز جاذبه معکوس خیابان سئول در تهران چیست؟
 
فلزیاب ، مطالب علمی و آموزشی
۩۞۩ مدار فلزیاب و دستگاه فلزیاب تضمینی ۩۞۩
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید این وبلاگ در زمینه های مختلف مطالب علمی و آموزشی به صورت تخصصی و عمومی فعالیت می نماید و همچنین در زمینه فروش مدارات و دستگاه فلزیاب لازم است این نکته را یاد آور شوم که در این وبلاگ مطالب جدید در صفحه اول قرار نمیگیرد و شما میتوانید برای مشاهده جدید ترین مطالب مورد نظرتون در وبلاگ به بخش موضوعات مطالب به قسمت مورد نظر خود مراجعه نمایید درضمن این وبلاگ آماده تبادل لینک با تمامی وبلاگ ها و سلیت ها می باشد
آخرین مطالب
نويسندگان


 

راز جاذبه معکوس خیابان سئول در تهران چیست؟
 
افرادی که وجود نیروی جاذبه معکوس را در این محل‌ها مطرح می‌کنند ادعا می‌کنند؛ در حالی که این جاده‌ها شیب تندی دارند اگر خودرو را در این مسیرها در حالت خلاص نگه دارید در کمال تعجب خواهید دید که خودرو به جای حرکت به سمت پایین به سمت بالا می‌رود.
 
همشهری سرنخ: کسانی که با اتومبیل از این مسیرهاعبور کرده‌اند به احتمال زیاد اصطلاح جاذبه معکوس را شنیده‌اند.
افرادی که وجود نیروی جاذبه معکوس را در این محل‌ها مطرح می‌کنند ادعا می‌کنند؛در حالی که این جاده‌ها شیب تندی دارند اگر خودرو را در این مسیرها در حالت خلاص نگه دارید در کمال تعجب خواهید دید که خودرو به جای حرکت به سمت پایین به سمت بالامی‌رود. آنها بر این باورند که نیروی جاذبه معکوس باعث می‌شود خودرو برخلاف شیب زمین حرکت کند. در مقابل نظر این افراد کارشناسانی که علمی به مساله نگاه کرده‌اند می‌گویند این محل‌ها در حقیقت سرازیری‌هایی هستند که به خاطر خطای دید انسان سربالایی به نظر می‌رسند.
همشهری سرنخ در شماره 69 خود به رمزگشایی این اتفاق پرداخته که بخش‌هایی از این گزارش در ادامه می‌آید:
منطقه زرین دشت فیروزکوه، یکی از مناطقی است که بعضی رانندگان و افرادی که ازاین مسیر عبور کرده‌اند ادعا می‌کنند جاذبه معکوس زمین را آنجا تجربه کرده‌اند.
محسن فلاح یکی از این افراد است. او قاطعانه می‌گوید حرکت بر خلاف شیب جاده رامشاهده کرده؛«در روستای هبله رود فیروزکوه، سربالایی وجود دارد که وقتی ماشین رارها می‌کنی، خود به خود از جاده بالا می‌رود. هنگامی که یکی از ساکنان این روستا ماجرا را به من گفت باور نکردم؛ به همین دلیل تصمیم گرفتم خودم این موضوع را امتحان کنم. آنجا بود که با چشمان خودم دیدم ماشینم برخلاف شیب جاده رو به بالا حرکتمی‌کند
خطای دید
برخلاف تعدادی از مردم که وجود جاذبه معکوس را باور کرده‌اند، کارشناسان زمین شناسی که در این باره تحقیق کرده‌اند نظر دیگری دارند.
آنها این پدیده را آزمایش کرده و با تکیه بر همین آزمایش‌های علمی و عملی می‌گویند این اتفاق نتیجه خطای چشم است نه چیز دیگری. دکتر محمد‌رضا قاسمی- عضوهیات علمی پژوهشکده سازمان زمین شناسی- یکی از کارشناسانی است که در مورد پدیده جاذبه معکوس تحقیق کرده؛«جاذبه معکوس گرانشی است که تحت تاثیر جرم اجسام ایجادمی‌شود.
این پدیده که اخیرا در محافل مختلفی در مورد آن صحبت می‌شود، پایه و مبنای علمی ندارد و در نتیجه خطای دید اتفاق می‌افتد. نمونه‌ای که از دو دهه پیش در مورد وجودجاذبه معکوس در تهران شنیده ام خیابان سئول است. زمانی که این خیابان ساخته شد، بهنظر می‌رسید که به سمت بالا شیب دارد ولی واقعیت این‌طور نبود.
بحث و تحقیقات زیادی در مورد خیابان سئول شد؛ حتی خیلی از مردم ماشین خود را دراین خیابان خلاص می‌کردند تا ببینند آیا خودور در خلاف جهت شیب حرکت می‌کند یا نه.در نظر مردم ظاهرااین اتفاق می‌افتد.» خیلی‌ها برای امتحان جاذبه معکوس با خودروی خود به خیابان سئول تقاطع بزرگراه چمران می‌روند.
آنها هنگامی که اتومبیلشان را روی شیب خیابان سئول خلاص می‌کنند در کمال تعجب می‌بینند که خودرو برخلاف شیب به سمت بالا حرکت می‌کند اما به نظر دکتر قاسمی حرکت خودرو به سمت بالا نتیجه خطای دید انسان‌هاست.
آقای دکتر برای اثبات نظرش آزمایش ساده‌ای پیشنهاد می‌کند؛«اگر شما در چنین شیبی قرار بگیرید و یک وزنه سنگین را از بالای شیب رها کنید، می‌بینید که وزنه به سمت پایین حرکت می‌کند، نه بالا! یا حتی اگر مقداری آب در این منطقه بریزید، می‌بینیدکه آب به سمت پایین سرازیر می‌می شود و به سمت بالا حرکت نمی‌کند.
به نظرم هر شخصی که با قواعد فیزیک آشنا باشد، این موضوع را امتحان نمی‌کند.» باتوجه به آزمایش ساده‌ای که دکتر قاسمی پیشنهاد می‌کند اگر هنوز هم برایتان جای شکی وجود دارد در محلی که فکر می‌کنید دارای جاذبه معکوس است وزنه‌ای سنگین را رهاکنند، تا ببینند وزنه در کدام جهت حرکت می‌کند.
با وجود اینکه محققان با انجام آزمایش‌های مختلف به این نتیجه رسیده‌اند که خیابان سئول یک سرازیری است و نه سربالایی اما برخی از کسبه محل که در نزدیکی این خیابان ساکنند، همچنان اصرار دارند که خیابان سئول یک سربالایی است. اما وقتی بایکی از رانندگان که بیش از 30 سال است در خیابان تردد می‌کند، صحبت می‌کنیم می‌گوید:»خانم خطای دید است« .

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





موضوعات
پيوندها


ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 18
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 19
بازدید ماه : 340
بازدید کل : 1436506
تعداد مطالب : 232
تعداد نظرات : 51
تعداد آنلاین : 1